DFG Könyvtára

Nyitva tartás: Hétfő-Péntek: 7:15 - 14:30 Elérhetőség: dfgbibl@citromail.hu Szeged, József A. sgt. 118-120. Telefon: 62/620-180 24. mellék Facebook-on jelölj be!

A hét "szülöttje"

2010.01.09. 18:07 | bgabi | Szólj hozzá!

JANUÁR 16. – MIKSZÁTH KÁLMÁN SZÜLETÉSNAPJA – 1847

Beszterce ostroma - (részlet):

"Pongrácz Istvánt eltemették, nem úgy, amint ő kívánta, híres fekete kancáján ülve – hanem csak gyalogosan és egyedül, ahogy a többi ősök feküsznek a csöndes varini sírboltban.

A temetésen, sőt már előbb is azt súgdosták az emberek, hogy mérget ivott volna, hogy az egyik kis leányka látta is, de a család nem óhajtotta a boncolást. Nem okvetlenül szükséges mindent megérteni. „István különben is mindig érthetetlen marad.”

Bolond volt-e valóban, vagy csak játszotta néha a bolondot, azt magma sem óhajtottam teljesen eldönteni. Hadd maradjon ez is titoknak. Elfér a többi között.

Egyébiránt meglehetős hűséggel beszéltem el, amit róla hallottam. A mese folyása nem az én érdemem, alig komponáltam valamit közé. Hanem, hogy hozzá mertem nyúlni e szokatlan, groteszk tárgyhoz, az teljesen az én hibám. Tudom, hogy különös az, de szeretem a különöset."

Ha kíváncsi vagy a "magyar Don Quijote" megteremtőjének életművére, látogass el az alábbi oldalra:

Mikszáth oldal: www.nograd.net/irodalom/mikszath/

A bejegyzés trackback címe:

https://dfgkonyvtar.blog.hu/api/trackback/id/tr151659528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása